otrdiena, 2008. gada 11. marts

Aigars Bikše kopā ar Madlēnu Olbraitu izveido instalāciju, kurā satiekas ASV karoga replika, Coca-Cola un skola.

Vitrīnā, kurā nemitīgi tiek sūknēts dzēriens Coca-Cola, ievietota vilnas sega - ASV karoga replika. Ik pa piecām minūtēm šķidrums no vitrīnas tiek izsūknēts, pilnībā atsedzot ievietoto audumu, pēc tam vitrīna atkal piepildās. Notiekošo iespējams aplūkot arī tiešraidē internetā
www.karogapiedzivojumi.com vai www.flagadventure.com.


Aigars Bikše: " Mēs ar bijušo ASV valsts sekretāri Madlēnu Olbraitu esam uztaisījuši vienu projektu: viņa konceptu, es — projekta vizualizāciju. Impulsu šim darbam Olbraitas kundze man deva 2006. gadā, kad veselības ministrija bija iecerējusi aizliegt gāzēto un saldināto dzērienu tirdzniecību skolās un bērnudārzos. Tolaik tikko ASV valsts sekretāres amatu atstājusī Olbraitas kundze jau kā firmas Albright Group LLC

pārstāve sava klienta Coca-Cola interesēs rakstīja Latvijas Valsts prezidentei, aicinot apturēt ministrijas ieceri. Tas mani aizskāra. Šajā gadījumā globālais bizness un politiska „samazgājās”, atstājot neētiska procesa iespaidu. Es nolēmu: Madlēna Olbarita, būdama bijusī ASV valsts sekretāre, vienā katlā skalo savas valsts politisko tēlu un superzīmola komercintereses; savukārt es, mākslinieks, varu to vizualizēt. Vadoties pēc principa "labs labu nemaitā," esmu apvienojis trīs dažādas tēmas: mazas valsts tiesības sargāt savus mazos pilsoņus, lielas valsts svarīgums, globālas korporācijas intereses. Sega, kura izskatās pēc ASV karoga, tiek mērcēta labā šķidrumā, kuru Madlēna Olbraita grib, lai mūsu bērni dzer. Visi projekta elementi ir enerģētiski uzlādēti, katram ir sava pagātne, atpazīstamība. Vērosim sintēzes procesu objektā un mūsu apziņā."

Nav komentāru: